Sidevisninger i alt

mandag den 8. oktober 2012

havregryns kugler

Havregryns kugler 
et fantastisk minde fra min barndom - det var noget jeg synes var rigtig hyggeligt at lave med min mor, så idag skulle mig og Willa da prøve at lave sådan nogen. Det hele startede med, at jeg stod i NETTO og fik lyst til de der små romkugler man kan få - stod og faldt helt i staver over dem henne ved kassen - og pludselig fik jeg i stedet lyst til at prøve at lave havregryns kugler med Willa.

Jeg har fundet en opskrift som jeg synes smager rigtig godt og den var let at arbejde med - selv for en 2 årigs små hænder. Og så har vi farvet kokos mel i blå og rød for at gøre det lidt sjovere - den lille blev helt vild da hun så farverne, og var så dygtig til at trille de små kugler i kokosmelen

Opskrift -
50 g blødt smør
75 g formelis
125 g havregryn
0,5 dl skummetmælk
3 spk kakao mælk
4 spsk kakao pulver

Bland alt sammen - det er lettest først med en ske og så ælte det godt sammen med hænderne bagefter.
Sæt skålen i køleskabet 30 min.

så når de 30 min. er gået kan du rulle de små kugler og rulle dem i fx kokosmel eller kage krymmel.

Opbevar dem i køleskabet - portionen er ikke vildt stor og passer godt til en fredag aften med disney show hygge.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar