Sidevisninger i alt

mandag den 8. oktober 2012

Mandag suppedag - Græskar suppe

I dag er det mandag og derfor er det suppe dag her i vores lille familie - og det passer bare perfekt til det grå og våde oktober vejr vi har haft idag - for min trofaste læser er det ikke en nyhed - da jeg allerede i morges postede et billede af de flutes jeg har bagt til suppen. Suppe er let at lave, og smager dejligt. Og så varmer det jo - det er ren kærlighed til maven

Dagens suppe er - 
Græskar Suppe med tranebær pure og parmesanost på toppen

500 g græskarkød
4 skrællede kartofler
1 hakket løg
5 presset fed hvidløg
1 spsk olie
2 tsk karry
4 små tomater eller en stor (150 g ca)
1/2 L grønsags bouillon
2 dl madlavningsfløde (9 %)
salt/peber (jeg har også hvidløgs krydderi fra lidl i)

Topping: en halvpose tranebær kommes i mini hakker med oliven olie. og parmesan ost rives.

Når du har skrællet græskar og kartofler skære du dem i små stykker.
Svits løg sammen med hvidløg og karry - tilsæt kartoffel, græskar og tomat og lad det stege lidt.
Kom bouillon ved og lad det koge under låg i 30 min.
Blend suppen med en stavblender og tilsæt fløden - lad det simre et øjeblik

Server suppen med nybagt flute



Ingen kommentarer:

Send en kommentar