Sidevisninger i alt

mandag den 8. oktober 2012

Flutes på en kold oktober mandag

Idag er det suppe dag og derfor fik jeg lyst til at bage nogen flutes her til morgen. Det er så hyggeligt, at stå op og bage og få hele lejligheden til at dufte af nybagt brød.

Opskriften var dejlig simpel og lige til - og det er rart - når man bare har lyst til noget hurtigt og lækkert.

Flutes både gode til madpakken og som tilbehør

3 dl vand
1 tsk salt eller urte salt
1 pk gær
1 spsk olie
en god håndfuld sesamfrø
400 g hvedemel
100 g grahamsmel

(i min dej havde jeg så også timian og hvidløgskrydderi - men det er jo forskelligt om du skal bruge brødet til sødt eller salt)

1) tænd ovenen på 200 grader
2) rør gæren ud i vandet og tilsæt salt og olie og sesamfrø (og krydderier)
3) kom mel i og rør godt sammen - ælt dejen med hænderne
4) dæk dejen til og lad den stå og hæve i 30 min
5) form dejen til 3-4 lange flutes og lav snipper i dem med en saks
6) lad dem hæve i 15 min og pensl dem med mælk og bag dem i ca 15 min.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar