Sidevisninger i alt

lørdag den 13. november 2010

Ammer - by heart

Amning - om lidt over 14 dage har jeg ammet mit barn i et år. Det synes jo godt jeg kan være stolt af - jeg har holdt ud selv om det nogen gange gør ondt - det har været hårdt at stå op om natten - ja selv da hun fik sin første tand og bed holdt jeg ud. For mig er jeg ikke en bedre mor fordi jeg har ammet - en flaske mor er 100% lige så sej! Det er ikke noget med kalp klap på skulderen det her - nej det her indlæg skal handle om mig og Willa - og bab-bab-bab.

Nu har jeg i snart 12 måneder delt mine bryster med det her lille menneske der bare synes det er så hyggeligt og trygt at ligge hos mor og få mad - og hver gang jeg ammer tænker jeg åh nej hvornår er mon sidste gang hun gider det her - hvornår skal jeg mærke en lille søgende mund på armen eller hånden fordi hun gerne vil ha en tår. Vi elsker det mig og Willa - sidder og hygger med det. Den bedste ammetår er aften tåren - så hyggeligt med en lille varm buttet hånd der stryger en imens hun lige får en tår for tørsten.

Nu er min mælk ikke mere hendes vigtigste kilde til mad - men det var den engang - nu er det chili ost den unge dame craver - og gerne brie - og helt sikkert grill pølser. Men jeg er stadig - lidt endnu - en hyggelig stund.

Hvornår holder jeg op - hvornår forsvinder mælken - gør det ondt?? Åh altså det bliver mærkeligt. Men bare rolig jeg bliver ikke ved 12 mdr endnu ;)

1 kommentar:

  1. Uha ja.. Kan godt huske, da Simon tog sin sidste ammetår.. Av det gjore ondt.. Følte mig afvist...Var ikke god nok længer eller min mælk var ikke velsamgende længere..Fik min mens da han var 8 mdr. så var det slut, mælken smagte bare ikke godt længere.. Men efter nået tid, nød jeg den frihed jeg nu havde.. Og hyggestunderne forsvant jo ikke.. Dem har vi stadigvæk, her 7 år efter selv om han nu er en stor dreng... Marie du er og bliver en fantastisk mor, Willa Mias fantastiske mor :O)

    SvarSlet