Sidevisninger i alt

onsdag den 17. november 2010

Det der med ansøgninger

Jeg er ikke en haj til at skrive ansøgninger - jeg er for ydmyg - jeg kan bare ikke sælge mig selv, for tænk nu HVIS jeg lover for meget - det er utroligt at jeg vil kunne alt til perfektion før jeg skriver det på - men hvem kan alt perfekt? nej vel..så min liste over ting jeg kan og ting lige netop jeg KAN byde ind med er utrolig kort.

Jeg ville ønske jeg kunne være lidt mere fræk - turde kaste mig ud i det og bare skrive alt det som jeg tror jeg kan på - men åh hvor er det svært og det gør ondt langt ind i maven - hvor må det være en lettelse når man får arbejde og ikke skal søde de frygtelige jobs mere - jeg hader det.

Men jeg må være positiv - så må igang med at være fræk og frisk - Der må være et sted der ude der har brug for sådan en som mig - Jeg er så klar til at komme ud og hjælpe en masse mennesker - men hvad skal jeg lave?

5 kommentarer:

  1. Nej, det er ikke nemt! Husk ikke at sælge dig selv for billigt - du vil være et aktiv i enhver virksomhed :-)
    Hvis du giver en kop kaffe og en kop mælk en dag, vil vi gerne hjælpe dig med at kigge på dine ansøgninger?
    Knus Tine og Emil

    SvarSlet
  2. Hej sødeste Marie!

    Nu fik jeg endelig overskud til at læse lidt igen - og du har sørme været aktiv på tasterne (igen)! :o)

    Sikke en masse ting du oplever og tænker. Oplevelsen i Århus er præcis som min mor ville opleve den (selvfølgelig ikke detaljerne i den) - at bede om noget og en, der kan lede én og så står der SELVFØLGLIG en og SELVFØLGELIG er det en, der beriger dit liv. Jeg synes det er lidt spooky, men jeg begynder at lægge mærke til, at hvis man gør opmærksom på, at man har brug for hjælp, så får man den. (Info: Det kan også skaffe en p-plads tæt på, hvis det er det, man har behov) Imens jeg skrev bachelor lavede vi meget sjov med min mor og hendes evige kommentar: "Det var DERFOR, at ..... skete", men jeg tror faktisk, at hun har ret! (Sig det endelig ikke til hende... ;o) )

    Du kan også bede om hjælp til at skrive en god ansøgning samt at få et (godt) job!! Hvis du synes, at det er svært at være "fræk" i en ansøgning, kunne det måske være en fordel at få en studiekammerat og en veninde til at skrive en stikordsliste om dig. Så kan du bruge deres ord, for de mener dem - og så er det jo ikke dig, der er fræk og selvglad... :o)

    Stort knus til dig fra mig!!

    SvarSlet
  3. Det kan du tro jeg gerne vil - der er bare ikke så mange endnu :) altså ansøgninger - men derfor kan man jo godt drikke kaffe ;) og 1000 tak søde Tine det var lige hvad jeg trængte til!

    SvarSlet
  4. Åh Linda - SUPER god ide!!! - ja jeg beder også altid om p -pladser. Er i gang med det med jobbet - men måske venter de på at det helt rigtige job kommer?? Ja jeg er blevet helt bidt af at blogge - der er simpelthen en lise for sjælen at komme ud med det hele :) Og på den her måde forsvinder det heller ikke - smart!

    Jeg synes din mor lyder meget fornuftig - og ja hun har ret ;) <3 Åh ja trænger virkelig til at nogen er frække på mine vejende - men burde også holde op med at være så selvudslettende FY marie! Og kan godt forstå du ikke har haft så meget overskud - er du ok? har tænkt så meget på jer!!

    SvarSlet
  5. Ja, jeg har det godt!! Bulen er væk, det blå mærke er blevet blegere og mindre, og jeg har det fint med at køre bil. Rasmus havde et par urolige aftener/nætter, og så vil han bare UD af autostolen, når bilen holder stille. Men puu ha, vi var SÅ heldige!!!

    Jeg tror ikke, at det rigtige job - dit job - er kommet endnu, men der måtte nu gerne komme nogle flere jobopslag alligevel. Hvis du får nogle til at være "frække", kan du bagefter læse listen igennem. Jeg er sikker på, at den vil stive din selvtillid af, så du tør springe ud i at være pågående og fortælle en kommende arbejdsgiver, hvem du er og hvad du kan. Det gælder bare om at SÆLGE SÆLGE SÆLGE! ;o)

    SvarSlet