Sidevisninger i alt

torsdag den 20. september 2012

Amning - blandt andet om natten

Amning af Jonathan på sygehuset

Blev pludselig inspireret af en debat på facebook - omkring natamning - for her tidligt i morgen gryet undrede jeg mig - hvor forsvinder mine timer hen om natten? altså de fleste nætter kan jeg huske men....
I nat for eksempel er tiden imellem 2:30 og så 4:30 forsvundet - hvad sker der med mig når jeg sidder der i nattens mulm og mørke tæt med mit sultne barn - blev jeg bimet op af et rumskib, eller forlod jeg ganske enkelt min krop fordi jeg havde travlt med at komme hen et andet sted at lære noget?
Mange nætter kan jeg sagtens huske mine amninger og mig og Jonathan hygger os faktisk om natten - han får masser kys og kram og jeg nyder at have ham HELT for mig selv - og kunne nusse og kysse og snakke uden at skulle tænke på andres behov og jalouxi - om dagen er det vigtigt at Willa også bliver taget med i alt hvad jeg laver med Jonathan hvis hun er hjemme, så om natten har mig og bettemanden et fri rum - til bare at være mor og barn.
Vi snakker sammen om alt og intet og han svare mig på sit baby modersmål gurgelsk - men i nat forsvandt jeg - men sådan skal det nok være nogen nætter.

Gurgelsk er helt sikkert mit yndlings sprog - de der små spæde lyde fra en helt ny lille barnestemme der prøver sine stemmebånd af - Jonathan min lille supermand - hans spæde lille drengestemme skinder igennem og jeg glæder mig med hver en fiber i min krop til at lære ham at kende - hvem er han??? Hvad kan han lide at spise når han bliver stor? hvilke interesser kommer han til at ha? hvad med øjenfarve?
Hvad synes han mon om os og det sted han har valgt at være? og hvem var han før han kom her hos os? Det bliver så spændende at følge ham på livets vej - ligesom jeg elsker hvert et skidt i Willa's udvikling - min dejlige lille Willa Mia er ved at blive en stor pige - og det føles som en evighed siden jeg natammede hende.

Jeg glæder mig til han begynder at kigge mig dybt i øjnene imens han spiser - det husker jeg tydeligt fra Willa - smuk smuk øjenkontakt - lige nu koncentrere han sig fuldt ud om at spise - og de søde øjne er tæt lukket i under hvert måltid.

Tænk om ca 14 mdr er det også slut med at natamme ham - så skal han sove på værelse med Willa - og jeg skal ikke op for at nusse med ham om natten mere - men så kommer der andre dejlige ting - som at give dem dyne på og tjekke dem når man alligevel er oppe og tisse om natten - jeg tjekker altid om Willa har det godt om natten og jeg fyldes af uendelig kærlighed når jeg bøjer mig ned over hende og giver hende dyne på - der er smukke ting ved hver alder - lige nu nyder jeg at være mor til en 2 mdr gammel dreng der bliver natammet og en pige på 2 år og 10 mdr der bliver potte trænet - livet har mange facetter.

Willa - ammebillede 12 mdr


Ingen kommentarer:

Send en kommentar