Sidevisninger i alt

tirsdag den 25. september 2012

Jonathan stadig med feber

Jeg burde egentlig sove lige nu - for Jonathan sover - men jeg kan ikke falde i søvn og i stedet for, at sidde og glo ud i luften eller sidde og lytte til hans vejrtrækning intenst hele tiden har jeg lavet en kop the og sat mig ved siden af liften med computeren på skødet...
Alligevel har jeg hele tiden et øre på liften - men jeg har hævet ham lidt op med en bog under hovedenden (Vidunderlige uger har en god str til formålet) - og nu er hans vejrtrækning meget bedre end i nat - han ser meget fredelig ud imens han sover.

Igår aftes fik han feber igen - vi gik ellers af penicillin i fredags og han har været frisk og normal hele weekenden så troede han var frisk og rask igen - man kan heller ikke se det ret meget på ham når han er vågen han snakker gurgelsk og er nogenlunde sig selv, bare lidt mere træt - en virus sagde de på børneafdelingen, hvor vi endte igår.

Vi ringede til vagtlægen da jeg havde taget hans temperatur og skyndte os at køre der ind (efter Louise var kommet og holde øje med Willa) - da vi kom hen til vagtlægen var der ingen i venteværelset ude foran - super heldigt - inde i forrummet var der nogen inde hos begge læger og så sad der et ældre ægtepar - så vi kom også ind i det inderste venterum med det sammen. Mads gik ud og ledte efter et glas vand ca 30 min efter vi var kommet og der var forrummet helt fuldt af mennesker - så god timing for os.

Pludselig siger nogen højt at der er hjertestop i et af undersøgelses rummene og der kom læger løbene fra alle sider og hjerte startere osv. - det var vidst en ældre mand - men vi kom til hos den anden vagtlæge, imens de var i gang - og han sendte os så videre til børne afdelingen.

Der kom vi ind til en fantastisk sygeplejerske der var så hjertevarm at hun kunne ha varmet lokalet op - det var bare så dejligt - hun havde et skønt sprog og fik os hurtigt beroliget - Jonathan blev kigget i alle ender og kanter både af hende og en børnelæge  - og det var heldigvis hverken kighoste eller mellemøre betændelse - de synes også 9 dage syg var lidt meget, men han er sund, trives og tager godt på - så vi slap for en indlæggelse og kom hjem på en åben indlæggelse - så skal vi ind igen hvis han ændre sig.
Kan ikke lide den lyd han hele tiden siger fordi der sidder slim og irriterer ham - og håber snart hans krop får smidt den virus på porten for jeg sover godt nok ikke meget - nu er det 3 uge vi er syge og man bliver så bekymret for den bettemand. Jeg lå hele natten og lyttede til hans vejrtrækning - det er aldrig rart når det er noget med luftvejene - i det hele taget er det bare frygteligt at have syge børn. men som jeg plejer at sige børn er en kæmpe bekymring, men en dejlig en : )

Så Jonathan nu må du gerne blive frisk igen så vi to kan hygge os og lærer hinanden endnu bedre at kende.

Far og søn - igår før vi fandt ud af han havde feber igen




Ingen kommentarer:

Send en kommentar