Sidevisninger i alt

fredag den 21. september 2012

Drømme på en regnfuld fredag aften

Jeg sidder og drømmer mig væk...

Væk fra Nørresundby's grå tåger - der ligger sig på jorden som tågerne over Avelon - måske vi også forsvinder? Det ville være meget passende når nu vi bor så tæt på Lindholm høje?
Ved computeren sidder manden min og udtaler citater som " Har du set hvad for noget hud man kan vælge?" - Han er ved at prøve et nyt computerspil. Willa og Jonathan sover, og hvis jeg ikke havde ammet havde jeg nok drukket et glas god rødvin lige nu og hørt noget høj følsom musik - imens jeg havde surfet på internettet og tænkt mange mange tanker...

Det sted jeg tit tager til er - hvis vi havde penge nok til det havde vi taget vores børn på ryggen og var rejst ud i verden - fx til indien - jeg vil i asrham og være stille i sindet, møde det store land med mange lugte og dufte. Vi skulle alle sammen havde meget lidt bagage med have sandaler på - farvestrålende tøj og ikke klippes før vi kom hjem. Spise med hænderne - jeg elsker at spise med hænderne, det nød til virkelig de gange jeg gjorde det på Rarotonga.

Eller vi skulle på ø hop i stillehavet - med to børn der langsomt blev mere brune og blonde end gennemsnittet - åh det ville være fantastisk - tænk at få lov til at opleve verden igen på helt tæt hold? Dufte, smage og føle verden - og så sammen med dem jeg elsker.

Der er mange ting der er gået op for mig det sidste halve år - og især efter jeg blev gravid med Jonathan - de ting man synes var vigtige før man fik børn, er ikke de samme som nu. Det vigtigste for mig nu er være tæt på min familie og opleve ting sammen med mine børn, men også den spirituelle del af mig er trådt tydeligere frem nu her i 2012 - jeg gemmer mig ikke mere - jeg er ikke bange for hvad folk synes om mig på samme måde som før - jeg er mig - og ja dem der ikke kan lide det, dem er jeg lige glad med, altså det er jo ikke mig der mister noget. Det er lige meget om du ikke tror på det samme som mig, vi kan sagtens have forskellige sandheder - det behøver ikke skille os ad - bare vi respektere hinanden.

Men åh tænk at gå af fyldt gade i Indien med flagrenede nederdel og støv i håret og bare nyde at lære verden at kende med min familie - ja jeg ved godt man kan ende med at få diarre - men det er altså ikke lige med i mine drømme sådan en fredag aften. Og nej jeg ved ikke om Mads ville se godt ud med lange dreedlocks når vi nåede til rejsens ende - men jeg er sikker på at jeg vil synes han er hammer lækker lige meget hvad...Drømme er rene og uden alle de der forstyrrende "åh nej" "Hvad nu hvis..." "Tænk lige en gang på.." alle de der er slet ikke i mine dag drømme - de er jo fantasiens ødelæggere...

Så når jeg vinder en masse penge lige pludselig - så er vi på vej til lufthavnen - med store rygsække på og ungerne på armen - så skal vi ha hibiscus bag øret og varm luft om kroppen

Drømme er det der får verden til at løbe rundt - det, kærlighed og at leve for at spise...

Unge Marie på Rarotonga, Cook Islands


Ingen kommentarer:

Send en kommentar