Sidevisninger i alt

torsdag den 20. september 2012

Hvem er jeg og Ny mødregruppe

(hvis du bare vil vide noget om mig så spring ned til næste afsnit)

Åh ha - da jeg fik Willa havde jeg jo en fantastisk mødregruppe og jeg havde sådan glædet mig til at begynde i min nye - men så er brevet kommet, imens jeg var på ferie hjemme på Bornholm. Så nu har de mødtes først med sundhedsplejersken, hvor de fik liste med navne og alle de andre oplysninger - og her igår til første møde privat - jeg er jo syg med to syge børn, så kunne ikke komme.
Kan jeg overhovedet nå med nu? bliver det ikke bare underligt når jeg kommer ind for sent? Er bare så ked af, at jeg ikke er kommet med - for nu tror de da bare jeg er sådan en mærkelig snegl der ikke møder op - og sådan er jeg BARE SLET IKKE!
Hvad tror i? kan jeg godt nå at blive en del af mødregruppen når jeg tager med på onsdag? hvad hvis børnene ikke er friske endnu så kan jeg ikke komme med mere vel? så er løbet kørt? Jeg er i vildrede - jeg vil helt vildt gerne være med og jeg synes bare det var SÅ pinligt da jeg skulle skrive til hende der skrev til mig, at jeg ikke kunne komme.
De kender mig jo ikke - de har også listen med navne osv. så de ved jo noget om hinanden - måske har de googlet hinanden eller fundet hinanden på facebook (fordi sådan fungere mennesker de forbedreder sig hvis de kan og hvor de kan) - jeg skal gå ind til mødet helt på bar bund - føler mig pludselig helt vildt usikker - og sådan plejer jeg ikke at ha det!!! Ja måske sidder de og læser med lige nu - hvis det er tilfældet - vil jeg bare lige sige at jeg er ret sød  og til forladelig.

Jeg kan jo lige fortælle lidt om mig selv - måske er der nogen der læser med der ude der ikke ved hvad jeg er for en fisk:


Mit navn er Marie, er 29 år og gift med Mads på 31 år. Vi har været gift i snart ca 3 år og sammen i 4 år : ) vi har en skøn datter fra november 2009 der hedder Willa Mia - hun er 2 år og 10 mdr og fuld af fut+ sjove ord : ) Og så har vi lige fået vores søn Jonathan d. 22 juli 2012 så han er et helt nyt lille dejlig menenske : )

 Lidt om mig -
jeg elsker at læse bøger og helst meget tykke af slagsen. Vores hjem er fyldt med bøger både voksen og børnebøger – jeg læser for mine børn hver dag, og nyder at læse selv når der er et ledigt minut – pt læser jeg Idun af Johanne Hildebrandt og Spis din have af Signe Wenneberg.

Jeg er et stort familie menneske. (Min familie er dejlig – elsker dem alle sammen svigerinder, svigerforældre, forældre, søster, bedsteforældre, kusiner, fætre, fastre, mostre, tante og onkel, jeg føler mig som verdens heldigste menneske fordi i lige netop har valgt at leve det her liv sammen med mig)

En ivrig bager - og madlavning er lige mig : ) Der skal helst prøves mindst 2 nye opskrifter hver ugen. Jeg meditere når jeg er i køkkenet så det er ikke noget total overskuds noget (det ved folk der kender mig og sætter bare pris på det jeg laver i stedet for at føle at det er noget de skal leve op til)

Jeg kan godt lide at opleve ting sammen med mine børn, og vi elsker at gå i fx zoo. Ture med madpakker er lige os – det handler om at få en masse dejlige oplevelser sammen.

Jeg har rejst meget i mit liv og blandt andet boet 7 mdr på en stillehavs ø (Rarotonga - cook island). Jeg elsker at stå ud af en flyver og føle varmen slå imod mig – eller følelsen af at nye eventyr og ny mad venter forude.

Jeg er Bornholmer med stort B - men jeg taler rigsdansk ; )

Når jeg ikke ammer elsker jeg veninde hygge med en god flaske rødvin (eller kold asti og masser af sushi mmmh) Nu må det blive uden rødvinen – måske får man så ekstra sushi??

Jeg ELSKER at danse - men er virkelig klodset ; )

Jeg hader at støvsuge - så aftalte med min mand da vi flyttede sammen, at det var hans arbejdsområde indtil vi fik råd til rengøringshjælp ha ha (han gør det helt af sig selv)

Jeg ammede min datter i 16 mdr. og håber på at gøre det igen med Jonathan – jeg er ammer by heart og det betyder uendeligt meget for mig.

Jeg er kejsersnit mor - Willa lå til en sædefødsel og jeg var for syg med blodtryk osv. – og denne gang blev det akut kejsersnit.

Jeg elsker et glas iskold danskvand : )

Mine venner betyder rigtig meget for mig og jeg er altid klar med et knus.

Chai latte er lige mig – og gerne i et stort tykt cafe glas en kold aften.
Jeg føler jeg lever når jeg har blomster i håret og kjoler der kan svinge på.  Jeg er ikke god til make up og bruger det ikke til hverdag – men hårpynt, øreringe, armbånd, halskæder og tørklæder er vigtigt for mig – det får mig til at få et energi bust.

Jeg er vild med at spille på indianske trommer (underlig oplysning, men det skal med)

Jeg synes det er vigtigt at lære mine børn om fra jord til bord – jeg elsker at se planter vokse og trives – og plukke og høste de ting jeg har fået til at spire frem – jeg kan slet ikke vente til jeg får en have og et drivhus og plads til at være mere selvforsynende – end de jordbær, krydderurter og tomater vi kan lave på vores lille altan.

Jeg tror på at der er mere imellem himmel og jord <3

Vi er lige flyttet til Nørresundby, men har boet i Aalborg området de sidste 9 år : ) jeg tog her op fra Bornholm for at gå på universitetet og har en bachelor grad i informationsvidenskab og en kandidat grad i kommunikation : ) pt er jeg arbejdsløs akademiker ; )

Det var vidst mig – har jeg glemt noget?








Ingen kommentarer:

Send en kommentar