Sidevisninger i alt

torsdag den 13. september 2012

Jeg ELSKER Klatkager

Dagens barsels glæde hjemme hos mig er, at prøve at lave klatkager med resten af havregrøden fra i morges - jeg elsker når man undgår madspild og jeg kommer tit til, at lave for meget havregrød - normalt bruger jeg det i boller eller andet bagværk - men jeg drømmer om at finde masser alternativer til det jeg kalder baby finger food - ting jeg kan have med til Jonathan når han om et par måneder begynder at kunne spise mere fast føde end det han får som mælkevampyr - ting der kan spises på farten når vi er på vej på nye eventyr ❤
Så her kommer opskriften:
2 dl havregrød
2 dl mel (jeg lavede både kun med hvedemel og en slags med halv Grahams mel og halv hvede)
2 tsk vanille sukker
2 æg
1/2 dl skummetmælk

Så skal de bare steges som små klatter på panden 😜
Vi spiste dem med hindbær syltetøj idag - men til de små ville jeg servere dem med økologisk æblemos og til de mere voksne klatkage spisere en god sirup - velbekomme og god tur i køkkenet der ude 😃

1 kommentar:

  1. Uh, de ser lækre ud! Jeg tror, at vi skal prøve sådan nogle her i weekenden.. :o)

    SvarSlet